Storytelling

De marcom van vandaag richt zich op de consument van vandaag, die steeds meer waarde hecht aan de integriteit, authenticiteit en betrouwbaarheid van een merk, product of dienst. Een consument die alleen koopt als hij vertrouwt en vertrouwt als hij gelooft.

Storytelling is dan een uitkomst. Een verhaal helpt om mensen mee te nemen in de origine en het karakter van jouw merk, product of dienst: hoe het tot stand kwam, waarom het goed is, waarom jij erin gelooft en dus ook waarom zij erin kunnen geloven. Storytelling kan zowel intern als extern worden ingezet. Intern is het van belang dat alle medewerkers hetzelfde zeggen en denken over het merk, product of dienst. Een corporate of brand story kan ze laten begrijpen waarom dat nodig is en invloed uitoefenen op hun handelswijze.

Voor de veranderlijke consument is je verhaal van een nog groter belang. En dan maakt het niet uit of je het persoonlijk vertelt, het uitdraagt via je eigen communicatiemiddelen, er een contentfilm van maakt of er een hele campagne omheen bouwt. Een goed verhaal zorgt altijd voor het vertrouwen dat met veel meer gemak tot een transactie leidt.

Wil je meer weten over hoe storytelling ook in jouw voordeel kan werken? Neem contact met ons op.