Nieuwe en oude reclame

Er was eens een tijd - niet eens zo lang geleden - dat je de boodschap van jouw merk, product of dienst op een billboard plaatste en dat het direct verkocht. Reclame heette dat, nu gedefinieerd als push marketing: je duwt je boodschap door een kanaal en klaar ben je. Tijden zijn veranderd, wie het hardste roept krijgt nog steeds de meeste aandacht maar verkoopt niet meer zo vanzelfsprekend.

Vraag je gerust af of met het beƫindigen van dit 'traditionele reclametijdperk' veel verloren is gegaan. Als je product niets voorstelt, dan wel. Maar stel nu dat je wel een goed product verkoopt, dan is er niets aan de hand. Sterker nog, je wordt er beter van. Want je hebt nu interactie met je klanten, ze kunnen je vragen stellen en jij kunt antwoorden.

Is alles van de reclame dan verleden tijd? Nee hoor, reclame zal altijd blijven bestaan. Het zal alleen steeds vaker een financiering worden van zaken die we gratis willen ontvangen, zoals een tv serie of een film. En terecht.

Met meer dan een kwart eeuw ervaring in traditionele reclame, kent het reclamevak geen geheimen meer voor ons. Die ervaring is handig voor het leggen van dwars- en kruisverbanden tussen online en offline. Want ondanks dat er veel veranderd is, blijven bewezen methodieken en tactieken toepasbaar binnen de vernieuwde wereld.

Wil je weten hoe bewezen methodieken en tactieken je eigen en nieuwe media interessanter kunnen maken? Neem contact met ons op.