Make your mark est. 1989

De novemberzon schijnt tussen de wolken door en verdrijft de eerste koude lucht van dat jaar. Buiten draagt men beenwarmers en getoupeerd haar. Sommige mannen zelfs make-up of hier en daar een hanenkam: de revival-punkers. Binnen speelt 'If I could turn back time' van Cher op de transistorradio op het kantoor. Het nummer wordt onderbroken door een nieuwsflits: de Berlijnse Muur is definitief gevallen; de koude oorlog is voorbij. De muziek gaat verder, Milli Vanilli zingt, of tenminste, dat dachten wij toen nog, 'Girl you know it's true'. Op het bureau stonden nog geen computers maar wel een kaartenbak en een telefoon met een snoer. De faxmachine was naast de pieper de meest revolutionaire uitvinding. Het duurde nog tien jaar voordat het world wide web – internet - voor het eerst het nieuws haalde. In de 25 jaren na de start ontwikkelde Make your mark zich tot een reclame en adviesbureau met indrukwekkende klanten en campagnes van formaat.

Vandaag de dag, waar internet de hoofdrol lijkt te spelen in elke zakelijke transactie, heeft Make your mark zich ontwikkeld tot een 'creative consultancy' en helpt ondernemers en ondernemingen om commerciële successen te behalen. Door een betere loyaliteit van klanten aan de onderneming te realiseren, een grotere bekendheid bij potentiele klanten te verkrijgen, ze te assisteren met het ontwikkelen van een goede sales propositie of een treffend verkoopverhaal aan de doelgroep te vertellen. Maar externe zaken werken niet zonder dat interne zaken synchroon lopen en soms zijn daar veranderingstrajecten voor nodig. Make your mark begeleidt het gehele proces vanaf het eerste initiatief tot en met de uitvoering zonder dat een onderneming daar meer manschappen voor binnen hoeft te halen.

Jacco van der Graaf is de grondlegger van Make your mark en is na al die jaren nog steeds elke dag actief voor en in het bedrijf. Naast zijn rol binnen Make your mark vervult hij tevens een rol binnen drie andere ondernemingen waarvan hij ook aandeelhouder is. Volgens Van der Graaf is zijn vakgebied niet zo gecompliceerd; als je weet waar je mee bezig bent. Eigenlijk is hij altijd al adviseur geweest van zijn opdrachtgevers, ook in de tijd van het reclame-adviesbureau. Door zijn jarenlange ervaring past de adviesrol hem als een handschoen.